شفافیت مالی کاندیداها موجب افزایش اعتماد عمومی می شود
120 بازدید

شفافیت مالی کاندیداها موجب افزایش اعتماد عمومی می شود

غلامرضا کاتب نماینده سابق گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم

غلامرضا کاتب نماینده سابق گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه یکی از مفاد قانون جدید انتخابات مجلس درباره شفافیت هزینه‌کرد انتخاباتی کاندیداها است، گفت: به اعتقاد بنده هر گامی که در راستای شفافیت برداشته می‌شود را باید به فال نیک گرفت زیرا این امر موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

وی افزود:در خصوص میزان کارآمدی طرح فوق با قاطعیت نمی‌توان نظر داد زیرا هنوز اجرایی نشده  اما بنده آن را مثبت ارزیابی می کنم.

نماینده سابق مردم گرمسار در مجلس ادامه داد:باید توجه داشت که جریان‌های مالی آلوده ممکن است از راه‌های مختلفی ورود کنند. بنابراین لازم است تا مراجع ذی‌صلاح با هوشیاری کامل بر فعالیت‌های مالی نامزد‌ها نظارت داشته باشند و فقط به همین موارد بسنده نکنند.

کاتب تاکید  کرد:به اعتقاد من این مساله سودمند است چرا که موجب می‌شود تا عرصه عادلانه‌تری برای نامزد‌های صاحب فکر و با برنامه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بحث شفافیت به صورت کلی در دو بُعد مفید به فایده است، گفت:اولا مانع سو استفاده دشمنان نظام می‌‌شود و بازار تبلیغاتی آنها را کساد می‌کند، ثانیا مردم را نسبت به مسئولین و نظام خوشبین میکند و موجب یکدلی و وفاق ملی میشود که اصلی‌ترین سرمایه نظام است.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  درباره اینکه شفافیت مالی کاندیداها چه اثری در فرایند و میزان مشارکت مردم در انتخابات خواهد داشت، گفت:در خصوص این موضوع کلام امام و مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است. امام (ره) همواره تاکید داشتند که حضور مردم ضامن استقلال و امنیت و عامل پیشرفت حکومت است. بنابراین فراهم آوردن شرایط لازم برای ورود آحاد ملت به عرصه، یک اصل مهم و حیاتی است.

کاتب اضافه کرد:جایگاه مجلس، جایگاه رفیعی است و امام رضوان الله آن را عصاره فضائل ملت خوانده. بنابراین ویژگی های همچون پایبندی به اصول انقلاب و دوری رذایل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بخش جدایی ناپذیر ماهیت مجلس هستند. اما بنا به شرایط کشور، مجلس نیز در عملکرد خود باید اولویت بندی‌های داشته باشد و اولویت کنونی کشور هم بحث اقتصاد و معیشت مردم است که مجلس دوازدهم باید نسبت به آن اهتمام ورزد.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام از داوطلبان راهیابی به مجلس دوازدهم از 27 مهر الی 3  آبان‌ ماه انجام گرفت که حدود 25000  نفر نام‌نویسی کرده بودند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس یازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *